Personalekompetencer
Underviserne i vores stu er lærer- eller pædagog uddannede - evt. suppleret med en håndværksfaglig uddannelse. Alle undervisere har flere års specialpædagogisk erfaring og særlig faglig viden inden for både undervisning eller pædagogik i læringsmiljøer samt solidt målgruppekendskab - inden for bl.a. autisme, ADHD, udviklingshæmning, angst, depression, tourette syndrom, OCD, fobi og andre psykiatriske udfordringer.
Underviserne har samtidig god erfaring i det tætte samarbejde med både pårørende, UU-vejledere, sagsbehandlere og er opdaterede ift. relevante metoder og faglige tilgange, udredning (afklaring af specialpædagogiske behov under uddannelse og i arbejdsliv) samt velfærdsteknologiske hjælpemidler.
Som standard har vi en 1:4 normering, som dog er fleksibel ud fra elevernes støttebehov, dvs. i nogle tilfælde kan den både være mere eller mindre.
Vores faste undervisere er gennemgående undervisere igennem hele uddannelsen. Ved interne praktikforløb er der tilknyttet to medarbejdere med hhv. pædagogisk og håndværksfaglig uddannelse på hvert værksted.
Ved uddannelsesopstart tilknyttes hver elev en kontaktperson, som har den primære kontakt til eleven, UU-vejleder og pårørende mv. igennem hele uddannelsen. Tildeling af kontaktperson sker ud fra ønsker og behov i uddannelsesplanen og elevens livssituation generelt.
Vi har et fleksibelt og konstruktivt samarbejde både internt i stu-teamet og med eksterne samarbejdspartnere. Den lille gruppe af undervisere giver mulighed for tæt dialog og samtidig en stor smidighed i tilrettelæggelsen af arbejdet.